Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ratten loopmolen piept best hard is dat erg voor de oortjes van de ratten?

Het is wel een plastic loopwiel maar hij piept wel als ze erin rennen.. Is dat harde gepiep schadelijk voor de oren van de ratten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
577

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

In het algemeen ontwijken de meeste dieren geluiden die schadelijk zijn of die ze onprettig vinden.
Als jouw ratten daar kennelijk geen last van hebben omdat ze er zelf in lopen zal het wel meevallen.
Als je het zelf storend vindt dan raad ik je de voor de hand liggende tip aan:
Zoek een geschikt smeermiddel voor de lagers, of vervang de lagers door een beter alternatief. (kogellagers?)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje teflon-spray erop, of naaimachineolie, en het gepiep is voorbij.

Dieren hebben vaak een andere pijngrens, zeker bij koude/warmte beleving. Voor geluid zijn ze vaak juist beter toegerust dan mensen, maar in hoeverre het schadelijk is, durf ik je niet te stellen. Voor jezelf lijkt het me juist wel irritant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even een beetje olie er op
Je hebt toch wel een dicht loopwiel?
z'n open loopwiel is niet geschikt voor ratten,dat is gevaarlijk,ze kunnen de staart er tussen krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is best wel irritant voor de oren van je ratten. Dieren horen namelijk wel 3 keer zo sterk als ons! dus ja.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding