waarom gaan de vissen tegen elkaar aan zwemen en is die vis helemaal aan het weg zakken?

er zijn 4 vissen die tegen 1 aan het aan drukken is. en er zit een rood bolletje onder de vis. wat kan ik hier aan doen?

Toegevoegd na 22 minuten:
het zijn gewoon van die rode vissen die je in je vijfer hebt zitten. en het bolletje zit gewoon een zwart iets met een klein bolletje rood erin. verder kan IK het niet omschrijven

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (3)

als je wat over de vissen kan vertellen (soort dus) en over het rode bolletje zelf (grote) kan er wat gerichter geantwoord worden.

vissen zwemmen tegen elkaar aan als ze jonge visjes willen maken. ik zou dus denken aan de mogelijkheid die men 'voortplanting' of 'paargedrag' of 'balts' noemt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij beschrijf klinkt als paai gedrag.
Niet zo gek als je weet dat het nu volop paai seizoen is.
Vandaar ook de gesloten tijd op bepaalde roofvissen en met sommige aassoorten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, vissen die tegen elkaar op botsen willen baby visjes. En dat zwarte bolletje is waarschijnlijk de vis en het rode bolletje het oog! Dus je kan nieuwe visjes krijgen!!!
Afwachten maar...........zie bron:

Groetjes lot

p.s. ik heb zelf ook vissen dus ik weet het!

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry zie bron hoort er niet bij oops