waarom graaft mijn kat ook bij dr eetbakje als ze op de kattenbak is geweest?

Heel apart ze is op de kattenbak geweest loopt daarna standaard naar de keuken en gaat ook nog bij dr eet- en drinkbakje graven...waarom doet zij dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
AWM
14 jaar geleden
Wat is dit nu weer voor avatar? Waar is die poes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben op error gegaan
AWM
14 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou niet echt LOL.GV is niet meer wat het was.maja ik zal niet teveel klagen want ''the mods'' kijken mee.........;-)

Het beste antwoord

Ik heb ooit eens gehoord dat het een uiting van afkeuring is. Ik zie het ook bij mijn katten als ze vinden dat het water niet vers genoeg is of als de kattebak verschoond moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ze denkt waarschijnlijk:

zo... dat pakt niemand mij meer af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen graven, maar het scherpen cq schoonmaken van de nagels en poten. Zeer waarschijnlijk heeft de kat uitgevonden dat dit in de keuken de beste plaats is. In plaats van dat ze dit met de zijkant van de bank, of je 18de eeuwse grootmoeders pers doet...

Hier is op zich niets mis mee. Maar een vergelijkbare vraag had ik ook al eens aan een dierenarts gestelt. Alleen ging het hier niet om de keukenvloer, maar om de zijkant van een verschrikkelijk dure leren bank...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee..wat jij bedoeld is gewoon krabben. de nagels scherp maken...ik bedoel echt het ''graven'' wat ze ook IN de bak doen om hun drollen te verbergen..dat doet zij ook naast haar eetbakje..ze loopt standaard van de kattenbak naar de eetbakjes..het scherpen van de nagels doet ze echt op een andere plek en aan haar krabpaal..;-)
dit kan verschillende dingen betekenen.
het kan zijn dat je kat het enorm goor vindt, en daarom begraafbewegingen maakt.
of je kat wil het overschot bewaren voor later, en vindt het dus wel lekker.
waarschijnlijk staat de etensbak in de buurt van de kattenbak (geen goed idee) en neemt ze deze handeling in 1 moeite mee.
en eenmaal een ingeslopen gewoonte, heeft het geen enkele betekenis meer, is het gewoon routine.
ik zou me er niet druk over maken :)
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok , nee maar de kattenbak staat niet in de beurt van haar bakje..staat zelfs in een andere kamer......
Sommige dieren hebben gewoon rituelen zoals mensen die ook hebben. Zelf heb ik een poes die altijd eerst de rand van haar drinkbak aflikt voor ze gaat drinken, een komisch gezicht, maar een reden ervoor heb ik nooit kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer z'n bakje is nog niet leeg is, als hij is uitgegeten, verspreidt 'ie zijn geur, d.m.v zijn voetzooltjes, waar zijn geur in zit, om andere katten te laten weten dat het van hém is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger hadden wij een kat die op een bovenkant van de kattenbak ging graven voor zij haar behoefte deed. Wanneer ze er uit wilde graafde ze eerst buiten de opening van de kattenbak alvorens zij er uit stapte.

Laten we het hier op houden; katten zijn rare, maar heel komische beestjes. :)