Omdat ze denken dat ze gedekt worden of omdat ze onderdanig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kat onderdanig? Haha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kat is beslist niet onderdanig en doet het ook ;-)
Omdat net zoals een hond er bepaalde plekken zijn waar ze niet goed bij kunnen als het jeukt. Dus vinden ze dat lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo communiceren ze non-verbaald:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft 1 van mijn katten ook, dan word ze gwn hitsig enja alst achterwerk omhoog staat zou de kater er zo bovenop kunnen springe hea
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs onze gecastreerde kater doet dit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Myn kater vind dat dus ook fijn..
Ten eerste vinden katten dit vaak gewoon een lekker plekje om gekriebeld te worden. Ten tweede geven ze hiermee hun 'geurvlag' af, waarmee ze eigenlijk zeggen 'dit hoort bij mij'.
Gaat het om een ongesteriliseerde, krolse poes, doet ze haar staart opzij (!), voorkant naar beneden en kont in de lucht, dan gaat het pas om de paarhouding, waar veel mensen dit gedrag aan wijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kat is krols.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kater is echt niet krols hoor en die doet dat ook :S
bij een kat die goed in z'n vel zit, is het bijna een automatisme om z'n gatje in de lucht te gooien als je 'm aait.
het is een uitnodiging om eens goed aan z'n achterste te snuffelen.
je kan het vergelijken met een mens die met uitgestoken hand op je af loopt om zich voor te stellen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat ik die uitnodeging van mn kat maar laat gaan als ie er weer eens lekker voor gaat staan :-)
Op deze manier laat hij een soort genegenheid zien, dat ie eens lekker geaaid wil worden, bij mijn kat gaat dat vaak gepaard met een Prrrrruuww geluidje
Verder wil hij waarschijnlijk feromonen afscheiden: laten zien dat is mij, je hoort bij mij, ik mag je etc.