een konijn kan nu met die vrieskou niet zomaar van buiten naar een warme kamer en terug. hoe kan het dat een hond daar wel tegen kan?

grote temperatuurverschillen is voor veel dieren niet goed, ze worden dan ziek, heb ik geleerd. maar hoe zit het dan met de honden deze dagen? die gaan vaak drie keer per dag van een warme kamer, hup de sneeuw in, even wandelen en weer terug. wij trekken onze jas aan en uit, wat doen zij?
voelen ze kou als ze buiten zijn? hebben ze t heet bij de kachel binnen? of hebben ze een supervacht die dit allemaal oplost en ze op een constante temperatuur houdt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een hond blijft ook niet voor langere tijd buiten.
Het gaat alleen goed zolang de hond in beweging is; bij lang stilstaan zou hij ook kou kunnen vatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ligt helemaal aan het ras. Je snapt dat een Chinese naakthond een jas aan moet nu. Maar als je een retriever hebt bv, is de kou en warmte geen probleem. Ze hebben een vacht die erg dik is. In de winter wordt hun vacht nog dikker. En dat geldt ook andere rassoorten.
Er zijn ook honden met dunne oren. (bv een duitse Pinscher) Deze kunnen makkelijk bevriezen. Daar moet je ook rekening mee houden als je hem uitlaat. Dit kan je doen om vaseline op de oren te smeren.

Waarom dat een hond er beter tegenkan dan een konijn, is omdat het konijn het minder gewend is dan een hond om te wisselen van temperatuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor honden geld hetzelfde als je die buiiten zou houden zoals met werk honden wel gebeurd en die ineens voor een lange periode binnen zou houden en daarna weer naar buiten zou doen worden ze ook dood ziek.
dieren passen hun vacht aan aan de temperatuur waarin zij leven.
van koud naar warm kan (binnen grenzen van het redelijke)wel omgekeerd niet zij worden dan ziek omdat ze niet tegen de kou zijn opgewassen ook de rassen die van nature wel tegen de kou zouden kunnen kun je niet van een warme naar koude huisvesting verplaatsen