Wat is een normale prijs voor een jonge cavia (beertje) bij een caviastal?

In mijn vorige vraag, vraag ik waar ik een heel jong cavia-beertje zou kunnen vinden als gezelschap voor mijn oudere beer. Eén van de tips daar is om ook rond te kijken bij een caviastal.

Nu heb ik net wat rondgekeken op internet, en ik zie nergens prijzen staan bij de dieren die te koop zijn. Ik heb geen flauw idee wat wel of niet normaal is. Wat kan ik verwachten? Wat is redelijk? Wat is gemiddeld?

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.goeievraag.nl/vraag/jong-cavia-beertje-gezelschap-oudere.110580

Toegevoegd na 53 minuten:
Nu de antwoorden binnen beginnen te komen, even een verduidelijking: Het gaat me specifiek om *caviastallen*, waar op niet al te grote schaal en op ethische wijze wordt gefokt.

Het gaat niet om Marktplaats, Ebay, dierentuinen, dierenspeciaalzaken, groothandels, tuincentra, cavia-opvangadressen, particulieren die dachten twee zeugjes te hebben etc.

Bij de ene helft van dat rijtje zou ik niet wíllen kopen, bij de andere helft weet ik wel wat een redelijke prijs is.

Toegevoegd na 2 dagen:
Laat maar jongens, ik ben er al achter, en bovendien krijg ik vreemd genoeg alleen antwoorden van mensen die het vast goed bedoelen, maar die mijn vraag duidelijk niet goed lezen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het punt bij een caviastal is dat het vaak gaat om raszuivere tentoonstellingscavia's waar ook mee gefokt zou kunnen worden. Dat is meteen een hele andere markt, net zoals je voor een raszuivere tentoonstellingssiamees ook meer betaalt dan voor de Europees korthaar met onbekende vader van de buren. Er is inderdaad een overschot aan cavia's, en normaal zou ik een ouder dier bij een opvang halen, maar in dit specifieke geval moet het echt een heel jong diertje zijn om het succesvol te kunnen koppelen aan een ouder dier. En bij de opvangen zie ik op het moment geen nestjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Boerenbont of de Welkoop hebben ze ook vaak jonkies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie mijn vorige vraag: ik wil absolúút niet een cavia kopen bij een dierenwinkel (en de Boerenbond en Welkoop vallen hierbij onder dezelfde categorie) vanwege de slechte fokpraktijken die daar vaak achter schuilen. Er bestaat een hele broodfokindustrie zonder aandacht voor het welzijn van de dieren, ik wil niet meehelpen met het in stand houden van die praktijken.

Antwoorden (5)

25 euro, kijk op marktplaats
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aachener Tiergarten, € 10,00.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dierentuin in Aken???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep! Goed verzorgt, uitzoeken en meenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een tuincentrum hier 5 euro.
Bij de kinderboerderij 10 euro, waarvan 7,50 voor de cavia en 2.50 voor sponsoring.
Bij de dierenzaak 14,95.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens bij kinderboerderij in de buurt,bij ons kosten ze 5 euro,anders raken we de jonge cavia's niet kwijt!