Hoeveel GB word er nu afgespeelt in bluray disks?

Ik zou graag eens weten wat het gemiddelde film verbruikt aan opslagcapaciteit op uw pc? Niet van dvd's, van bluray. Neemt dit nu al 50 GB in beslag om een hd film op uw hardeschijf te zetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Een gemiddelde film in HD neemt tussen de 23Gb en 30Gb in beslag. Eén en ander hangt af van een aantal factoren zoals, lengte, aantal geluidsporen (talen), kwaliteit enz.
Indien je op je HardDisk wilt gaan opslaan, kan dit wat kleiner. Op het web staan uitgeklede HD versies bewerkt met speciale compressie (b.v. mkv) en dan wordt de grote van het bestand gemiddeld bij 720p 8Gb en bij 1080p 12Gb.
Dit zijn wat vriendelijkere formaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de info

Andere antwoorden (2)

Volgens wikipedia, 25 GB (single-layer) of 50 GB (dual-layer).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt maar de meest gangbare bluray's zijn die 25 gb
die 50 gb zij vrij kostbaar; 25 stuks 280 euro, een hd film is gemiddeld rond de 10 gb,ik denk dat je dan beter een full hd mediaplayer kan nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was ik van plan ;-b
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
RW (25Gb) bluray's zijn al te koop voor EUR. 8,00
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
valt ook wel nog mee, bedankt