Hoe kan ik van meerdere .mp3 files 1 grote file maken ?

Voor ons Halloweenfeest wil ik een cd maken met "enge" -geluiden . Nu heb ik enkele geluiden , maar dit zijnlosse .mp3's nu wil ik er dus 1 groot bestand van maken , met voornamelijk stiltes en zo ineens dan een geluidje
Wie weet met welke software dit het makkelijkst gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Je bent dan toch aangewezen op het betere 'knip-en-plakwerk' met muzieksoftware op de computer. Een programma waarmee ik zelf wel graag werk is bijvoorbeeld 'Magix music Maker'. Het zijn programma's waar je niet van te voren een uitgebreide opleiding gehad hoeft te hebben; maar er gaat toch nog best wel wat tijd in zitten voordat je je cd hebt samengesteld zoals jij hem graag zou willen hebben.

Ik denk dat je dan het beste al je enge geluiden achter elkaar aan kunt plakken, en je zou voor bijvoorbeeld korte geluiden (zoals het dichtklappen van een deur, een duivelse lach etc.) het volume van die geluiden afzonderlijk behoorlijk op kunnen schroeven. Omdat -hoe stom ook, men went aan het volume van muziek wat op de achtergrond speelt, en zo hou je het publiek scherp. ;)

In plaats van hele stukken stilte zou ik een monotone brom of een blauwe ruis zachtjes laten horen, afgewisseld door het geluid van een huilende wind.

Uiteindelijk als je op de computer een lange loop hebt gemaakt van al je geluiden kun je die samenvoegen naar bijvoorbeeld het .mp3-formaat en vanaf daar zou je hem desnoods ook nog als 'gewoon' audiocd bestand kunnen branden.

Op onderstaande link kun je een download vinden van de gratis (probeer)versie van Music Maker 17.
Maar heb je het budget en tijd, kun je altijd verder kijken naar programma's als bijvoorbeeld; Fruity loops, Tractor of Adobe Audition. Nadeel van bovenstaande programma's zijn dat je er vaak iets meer ervaring mee moet hebben om er soepel mee te kunnen werken.

In elk geval veel succes met monteren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor geluiden editen, knippen en plakken gebruik ik altijd het gratis programma Audacity: http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl

Je kunt hier de losse bestanden inladen, en schuiven over de balken waar je ze wilt hebben.
Kimath
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je Kimath, Audacity was me even ontschoten...snel en to the point. :)
Ga naar programma's/bureau-accessoires/entertainment/geluidsrecorder. Maak een opname van "niks" door je microfoon niet aan te sluiten. Bij mij is 1 minuut het maximum. Een stilte-WAV heb je nu.

Ga naar Zamzar.com en convert de wav naar mp3.

Zoek op google naar een progje "combine merge join mp3". Evt. in combinatie met "freeware". Er staan er tientallen op het internet, en het zijn vaak kleine progjes.

Open zo'n programma, en je kunt zelf aangeven welk geluid in welke volgorde moet komen, en waar de stiltes moeten komen. Je hebt maar één stilte mp3 nodig, en je kunt die file meerdere keren gebruiken in het join-proces,
om één lange mp3 te maken.

Vrolijk Haloweenfeest toegewenst!