Hem eraf halen met een virusscanner!
Norton, AVG, Avast!, etc.
Je hebt er toch wel eentje hè?
Even een scan laten uitvoeren, heb geen virusscanner, je kunt AVG gratis downloaden.
Als de scan klaar is kun je het virus verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als de wiedeweerga AVG Anti-Virus Free Edition 2011 downloaden. Kost niets en....., de download link tref je hieronder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat zo'n virus is die zich voordoet als virusscanner en jou aanraadt om even te registreren om de problemen op te lossen, kan je het vergeten.

Ik heb heel veel problemen gehad met een paar van dit soort virussen en iedere keer moest ik uiteindelijk toch weer opnieuw installeren. Het is zo hardnekkig, je kan de "virusscanner" niet deinstalleren, zelfs niet in veilige modus. Ik had ook iedere keer het probleem dat mijn internet wegviel.

Een goed idee is om - als je toch uiteindelijk je pc opnieuw installeren - gebruik te maken van een image programma zoals Acronis True Image (Home). Als je helemaal klaar bent kan je dan een exacte kopie maken van je C Schijf. Als je "Mijn Documenten" verplaatst naar een ander station zoals station D, kan je probleemloos in 10 minuten je hele C schijf vervangen met de kopie (van een bepaalde datum, meestal maak ik er na het installeren van enkele programma's een, zodat als het fout gaat of de computer niet lekker meer loopt, dat ik een stap terug kan doen. Zelfs als een virus / worm / malware het onmogelijk maakt om het programma te draaien, kan je het programma draaien vanaf een opslagmedium zoals een USB stick tijdens het opstarten. Zo ben je dus binnen ruim 30 minuten klaar in plaats van urenlang - of zelf dagelang - installeren / configureren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat en gratis online virusscanner waarbij je niet het hele programma moet downloaden. Je kan het hier vinden: http://housecall.trendmicro.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verwijderen duh... als je weet waar het zit, heb je het met de hand zo verwijdert anders download je een simpele anti virus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht het hierboven allemaal niet doen, dan is het een kwestie van formateren en herinstaleren.
Ik raad ook iedereen aan om minstens om de 2 jaar je pc te formateren. Dan heb je weer een heerlijke schone computer :D Wel back-ups maken dan natuurlijk.
Ik zelf doe het elk jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoeken naar de betreffende virusnaam op antivirus-sites zoals www.symantec.com of www.eset.com, en dan de bijbehorende technische instructies opvolgen.

Lukt dat niet, dan moet je denken als zaken zoals formatteren, harde schijf in een andere PC steken waar al een up-to-date virusscanner op zit.
Let wel: er zijn zelfs virussen die een format kunnen overleven! (Weinig bekend, maar het kan.)