Wanneer Is Glasvezel Landelijk Ingevoerd?

Momenteel is glasvezel alleen in Almere te krijgen maar wanneer is dit mogelijk in heel Nederland? En welke Provincies zijn al bezig met aanleg er van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
Ik had in 2002 al glasvezel in mijn studentenhuis in Utrecht. Nu woon ik in de binnenstad en daar komt voorlopig nog geen glasvezel helaas. Kabel internet is voor mij qua snelheid een goed alternatief. Als je je graag glasvezel wilt kun je de site van Reggefiber (KPN) in de gaten houden. Die rollen de meeste glasvezel verbindingen in NL uit. https://www.eindelijkglasvezel.nl/

Het beste antwoord

alleen in Almere?
glasvezel is al op veel plekken te krijgen.
ooit een gehoord van de glasvezel ring in amsterdam?

Toegevoegd op 16-05-2009 21:34:01
de aanleg daarvan is een beetje duur alleen( en dan bedoel ik op straat onder de grond door.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel zie deze link:
http://www.glasvezel.net/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker, ik ook tijger, jij ook begrijp ik??? Gezellige mensen hè ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zeker,ook uit 86.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mogelijk om als particulier het aan te laten aanleggen maar dat kost veel geld. als je een brief krijgt van de gemeente of provider dan kost het je niks. mijn zus heeft bijvoorbeeld net een nieuwe woning gekocht en de gemeente is momenteel bezig om het glasvezel netwerk uit te breiden. ik had dat voor haar uitgezocht want ze had nog geen bevestiging alleen via het makelaars kantoor was duidelijk dat het nog niet aangelegd was maar uiteindelijk wel zou komen.

Andere antwoorden (5)

Ik heb vandaag een brief gekregen van Glashart. Zie bron hieronder.

Glashart legt in grote delen van Nederland glasvezel aan. De aansluiting is gratis, mits je dat nu meteen laat doen als ze toch al aan het graven zijn. De diensten die straks over die glasvezel worden aangeboden zullen natuurlijk niet gratis zijn. Maar je bent niet verplicht die diensten af te nemen.

Mijn aansluiting wordt nog deze maand aangelegd (Hilversum).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
altijd mooi toch :-)
Glasvezel is ook in grote delen van brabant verkrijgbaar!!! Maar omdat het zo duur is om aan te leggen moeten er een bepaalde hoeveelheid huishoudens een abonnement nemen om het realiseerbaar te krijgen! Wanneer precies het in heel nederland ligt? Dat is niet te voorspellen denk ik... (gas ligt zelfs nog niet overal...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad dat is moelijk te realiseren
1986?(nog een tijger)
http://www.starmanproductions.nl/chinesesterrenbeeld/chineessterrenbeeld.html
++
bij ons in Brabant (Laarbeek) is zojuist deze week de glasvezelkabel tot aan de voordeur gekomen... komende week wordt het binnenshuis aangesloten..

Toegevoegd op 16-05-2009 22:11:24
de aanleg ging van start toen de helft van de huishoudens van de gemeente had aangemeld... bij tijdige inschrijving is de aansluiting en de eerste 6 maanden gratis en daarna voor een heel goeie prijs per maand...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deventer is de eerste geheel 'verglaasde' gemeente van Nederland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is dat al klaar dan?
http://www.glashart.nl/deventer/
volgens de bron begonnen de werkzaamheden in april 2009.
Dat is wel erg snel gedaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In april zijn de laatste aansluiteingen (binnenstad) gestart. Ik heb het al bijna een jaar.
Ik zit al een jaar via glasvezel op internet. En ik woon in Nijmegen. Ook Veldhoven heeft het, delen van Utrecht. Volgens mij is oa woningbouwvereniging Portaal alle huizen glasvezelklaar aan het maken en ik kan me voorstellen dat meer woningbouwverenigingen dit doen. Dus niet alleen in Almere!