Hoe kan ik met "ALT+getal" tekens als symbool voor pi, of het wortelteken e.d. weer geven?

Ik heb diverse tabellen gevonden, maar in veel gevallen krijg ik andere tekens dan de bedoelde. Bijvoorbeeld www.tedmontgomery.com/tutorial/ALTchrc-a.html geeft voor het wortelteken alt253 maar ik krijg een 1 (als subscript). Hoe kan dat komen?

Toegevoegd na 13 minuten:
Sorry, genoemde site geeft alt251, en maar dat maakt verder geen verschil voor mijn vraag. Dat geldt ook voor mijn typefout subscript waar superscript bedoeld was.

Weet jij het antwoord?

/2500

De reden dat jouw ALT+251 niet werkt, is omdat dit voor een MSDOS programma is, en jij waarschijnlijk onder windows XP, Vista of 7 werkt. Meestal kan je zoiets doen als: Insert Symbol of via Character Map dit toevoegen. Het wortelteken is U+221A (U=Unicode). Ik weet even niet hoe je deze getallen onvoert. Toegevoegd na 1 dag: Okay, even doorgezocht: in Word moet je de unicode invoeren en dan meteen ALT+X invoerd, dus 221A ALT+X geeft dan √ en 03c0 ALT+X wordt pi. Overigens als je de code wil weten dan kun je ook weer met ALT+X die terug zien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100