Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik met "ALT+getal" tekens als symbool voor pi, of het wortelteken e.d. weer geven?

Ik heb diverse tabellen gevonden, maar in veel gevallen krijg ik andere tekens dan de bedoelde. Bijvoorbeeld www.tedmontgomery.com/tutorial/ALTchrc-a.html geeft voor het wortelteken alt253 maar ik krijg een 1 (als subscript). Hoe kan dat komen?

Toegevoegd na 13 minuten:
Sorry, genoemde site geeft alt251, en maar dat maakt verder geen verschil voor mijn vraag. Dat geldt ook voor mijn typefout subscript waar superscript bedoeld was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

kan je hier iets mee

http://www.afd-kennemerland.nl/cms/corners/beginners/alt_toetsen.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden dat jouw ALT+251 niet werkt, is omdat dit voor een MSDOS programma is, en jij waarschijnlijk onder windows XP, Vista of 7 werkt. Meestal kan je zoiets doen als: Insert Symbol of via Character Map dit toevoegen. Het wortelteken is U+221A (U=Unicode). Ik weet even niet hoe je deze getallen onvoert.

Toegevoegd na 1 dag:
Okay, even doorgezocht: in Word moet je de unicode invoeren en dan meteen ALT+X invoerd, dus 221A ALT+X geeft dan √ en 03c0 ALT+X wordt pi. Overigens als je de code wil weten dan kun je ook weer met ALT+X die terug zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Word:
Open blanco document
Kies Invoegen > Symbool > kies "Symbool" onder lettertype > selecteer symbool voor pi > klik op knop Sneltoets > type in de balk "Druk op nieuwe sneltoets" > kies een sneltoetscombinatie b.v. Alt+p > Sluiten.

Type nu in het blanco Worddocument Alt+P en daar verschijnt het symbool pi.
Doe hetzelfde voor het wortelteken (dit staat denk ik niet onder Symbool, maar zoek het onder andere tekens).
Maak wel even een lijst aan, anders vergeet je de Alt combinaties. De Alt combinatie werkt alleen in Word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding