Netwerk stekker aansluiten. Kleuren volgorde onthouden?

Wie weet een ezelsbruggetje om de kleuren volgorde van een netwerk stekker (RJ45 stekkers) te onthouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Vanuit het midden beginnen met blauw/blauwwit, dan groen eromheen, links voor oranje en rechts voor bruin. Er mag nooit kleur naast elkaar liggen of kleur+wit naast elkaar liggen.

Controle links oranje wit, en eindigen met bruin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

gekleurde garen erom doen dus blauw garen en groen garen en rood garen ga zo maar door..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap niet wat je bedoeld. Ik heb het over de volgorde van de aders in een RJ45 stekker. Zowel direct als cross
Door het visueel een tijd te bekijken! door te leren zogezegd.

Gewoon uitprinten en ophangen... voor je pc, op de wc, op je slaapkamerkast... ergens waar je het geregeld tegenkomt, net zolang tot jij blindelings de kleurreeks kan opzeggen.

even oefenen dus!

Succes :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een afbeelding op papier afdrukken en deze lamineren (plastificeren) in het formaat van een bankpas. Dan heb je dat altijd bij je. Op de afdruk kan je dan ook de gewone en de corss-over zetten.

De gewone is:
Oranjesstippel
Oranje
Groenstippel
Blauw
Blauwstippel
Groen
Bruinstippel
Bruin

Om een ezelsbrug te bedenken neem je bijvoorbeeld de letters van de kleuren. Je zou bij een stippel een kort woord kunnen nemen of onthouden dat je met een stippellijn begint en dan om en om.