Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag een schermafbeelding maken, maar dat lukt me niet meer op mijn nieuwe laptop met windows vista

Ik weet dat deze vraag al een keer gesteld is, maar de antwoorden die daar gegeven zijn gaan niet op voor mijn laptop. Bij mijn oude pc deed ik altijd ctrl+prt sc en daarna in paint ctrl+v
Nu heb ik een laptop met windows vista en lukt dat niet meer...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

houd de Fn + home(Prt Screen) en plak dan in paint..

overal waar de tekst is omringt met een vierkant. moet je de Fn toets bij gebruiken..

Toegevoegd op 14-05-2009 10:13:21
Kijk even bij de bron.. die legt het wat beter uit dan ik.. daar zie je ook 't verschil tussen Fn toetsen ;)!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen dank succes :)

Andere antwoorden (2)

Je wilt een afbeelding maken van je scherm, bedoel je? Is dat niet crtl.-alt.-prt sc.?

(en daarna pasten in een fotobewerkings programma)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet de fn-toets gebruiken en dan op printscreen drukken. Omdat de ruimte van het toetsenbord van een laptop beperkt is moeten ze alles een beetje opkroppen. Vandaar dat de fn-toets ontworpen is. Functie-toets.

Helemaal geen gekke vraag dus! Dit kon je moeilijk weten:

fn-toets (links onder aan je toetsenbord) + prtscr

Succes!

Toegevoegd op 14-05-2009 10:15:50
Dit is eveneens het geval met alle andere letters in de 'hokjes' op de bv. f1 t/m f12 ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding