- Geen goede leeromgeving
- Niet geconcentreerd zijn
- met meerdere dingen tegelijk bezig bent
- het niet snapt
- je moe bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je zo´n stil mogelijke ruimte om je heen heb om te leren... Dat scht al een hele hoop!
Concentreren is sowieso lastig, vooral als je wat jonger ben.. Maak het je zelf daarom niet zo moeilijk!!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom kan ik niet zo goed leren* ..

Nou dat zal ik je vertellen .. je bent afgeleid door muziek, tv, internet, vrienden, buiten, het weer etc.

Probeer de gordijnen dicht te doen en je echt te focussen op de stof. Mocht het niet lukken vraag bijles?

Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
zorg dat het heel erg stil is zodat je op geen enkele manier afgeleid raakt .. zorg ook voor een gezonde snack en wat drinken bij de hand zodat je niet op hoeft te staan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je in bepaalde gedeelten van de leerstof niet zo geïnteresseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee dat ben ik xD
Ik zou de Nederlandse grammatica eerst maar wat beter leren.

OT: Je kan je laten testen op concentratieproblemen, ik heb hier zelf ook last van en krijg hier medicijnen voor waarmee ik velen malen beter kan leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms is het ook domweg moeilijk.
Deze site heeft allerlei tips en trucs om het makkelijker te maken, misschien heb je er iets aan:
http://www.lereniseenmakkie.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn idee ben je knap eigenwijs..... je neemt weinig of niets van een ander aan...... , getuigen het feit dat je compleet maling hebt aan de taal corrector van "goeie vraag" . Ik zou om te beginnen maar eens gebruik gaan maken van de hulp middelen welke ter beschikking staan om te leren hoe je moet leren, dan ben je al een stap in de goede richting. Sterkte in deze moeilijke levens periode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen kunnen beter leren dan anderen; dat is een gegeven waar je het mee moet doen.
Je kan het wel oefenen en beter leren hoe je beter kan gaan leren.
Door veel te leren, leer je ook makkelijker en beter leren.
Ikzelf ben begonnen met LBO en geeindigd met universiteit, gewoon door keihard volhouden, doorzetten, wilskracht.
Probeer vooral om niet snel te leren, maar zodanig te leren dat je alles wat je leest snapt voor je verder gaat.
Elke zin, elk sommetje elk onderwerp helemaal snappen en pas dan doorgaan. Je leert dan niet snel, maar wel goed en de snelheid komt in de loop van de tijd vanzelf wel.
Als er mensen zijn die jij goed begrijpt (leraren, vrienden, ouders, wie dan ook) stel dan je vragen aan hen.
Vaak maakt het heel veel uit hoe iets uitgelegd wordt.

Echt heel belangrijk : Neem de tijd en de aandacht om stukje voor stukje te begrijpen wat je wilt begrijpen en wat je wilt leren.
Iedereen kan leren leren.
Doe het langzaam en goed.
Snelheid komt vanzelf.

Succes !!