Hoe verbind ik twee pc's met een crosscable?

één PC met XP en één laptop met windows 7, we hebben de kabel tussen beide getrokken, beide werkgroepen dezelfde naam gegeven maar we zien bij beide PC's niets staan bij "netwerklocaties"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk moet je de (interne Windows) firewall uitzetten.
Beide machines krijgen zo een 169.254.x.x adres. Begin bij het begin:
- kan de je andere machine pingen?
- heeft de user van de ene machine rechten op de andere
machine (en omgekeerd)?
- maak shares aan en geef de user van de andere machine
rechten.

Daarna kan je de firewall dienst voor dienst weer dichtzetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Handiger is het om beide machines via de router te verbinden. Dan kunnen ze nog het internet op en bij elkaar 'koekeloeren'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, de firewall uitzetten hielp idd, voor het gemak meteen de internet kabel er ook maar uitgezet, anders staat de voordeur een beetje open, nogmaals bedankt :)