Wat is een `Patent`??

bij mijn Adobe Reader staat er in kleine lettertjes Patent: en dan een heleboel cijfers met komma's...

wat is nou een patents

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een patent is het recht op een bepaalde uitvinding. En deze wordt geregistreerd. Dat nummer is het registratie nummer. Dat betekent dat zijn het recht hebben, of gebruiksrecht hebben gekocht voor een deel van de software (Waarschijnlijk bepaalde compressie technieken).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Juridische bescherming voor een uitvinding.
zodat niemand je idee kan jatten

Toegevoegd na 2 minuten:
in het nederlands is het ook wel bekend als "octrooi"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden zijn juist, maar ik wil er nog aan toevoegen, dat het uiteindelijke doel van een patent is om kennis te delen. In een patentaanvraag moet namelijk heel exact beschreven worden wat je uitvinding behelst. Je krijgt dan een bepaalde periode het alleenrecht, afhankelijk van hoeveel je betaalt en vervolgens mag iedereen het maken. Het idee is dan nauwkeurig omschreven zodat de hele wereld er van kan profiteren.