wat wordt er bedoelt met werkgeheugen?

heb je wat aan 3072 MB?

Toegevoegd na 1 uur:
is dit een goede?http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/stores/servlet/MultiChannelCatalogEntry?storeId=10101&catEntryId=137041&categoryId=14900&manufacturerId=&pos=7&display=online

Toegevoegd na 6 uur:
Mensen....
Mening?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nu me duidelijk is wat je precies bedoelt, denk ik dat je voor jouw schoolwerk beter een Mac kunt kopen. Zie mijn eerdere reacties die je al gelezen hebt en mijn laatste reactie op jouw opmerking.
Wat ik nog vergeten was te beantwoorden is de vraag of Macs ook videokaarten hebben. Ja natuurlijk. In de goedkoopste laptop zit een mobile chip, de NVIDIA GeForce 320M grafische processor. De duurdere laptops hebben een Intel HD Graphics chip en een NVIDIA GeForce GT 330M met 256 MB of 512 MB.
Veel (werk)geheugen doet elke computer soepeler werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoe hoger het wergeheugen hoe meer activiteiten je laptop tegelijk aan kan.

Bijvoorbeeld:

Msn Messenger = 100 MB
Internet Browser = 80 MB
Liedje luisteren in WMP = 290 MB
Etcetera
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het RAM-werkgeheugen (Random Access Memory) is geheugen dat zijn informatie verliest zodra de stroom eraf is. Het voordeel van werkgeheugen is, dat het snel is en rechtstreeks adresseerbaar.
Werkgeheugen staat in tegenstelling tot het achtergrondgeheugen dat dient voor de permanente opslag, ook als de stroom eraf is. Het werkgeheugen is goedkoop maar traag.
Tegenwoordig is er nog een soortgeheugen: het flash-geheugen, dat is snel èn het bewaart de informatie ook als de stroom eraf is. Het is relatief nog duur, althans nog steeds duurder dan RAM, maar de prijs daalt snel en lijkt de toekomst te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, Dat flash was ik even vergeten. :)
Werkgeheugen is het deel van het computergeheugen wat je computer gebruikt om opdrachten uit te voeren, processen te starten, en de bewaking van belangrijke processen (dus bijvoorbeeld je windows-explorer [de schil van windows, niet de verkenner.]) Hoe meer je vraagt van je computer, hoe meer werkgeheugen je nodig hebt om alles soepel te laten draaien.
Ben je dus fervent online-gamer van 3d shooters of anderszins complexe games, dan heb je veel werkgeheugen nodig omdat je computer veel berekeningen moet maken.
Het hangt met gamen (of andere -voornamelijk grafische, toepassingen) niet alleen af van je werkgeheugen, maar ook voor een groot deel van het geheugen en de capaciteit van je videokaart. Deze twee werken samen om alles zo vloeiend en stabiel mogelijk te laten draaien. Dus feitelijk ben je er niet met alleen een enorme lading geheugen.

Ik weet niet wat je met 3072mb wilt gaan doen. Voor 'gewoon' surfen en tekstverwerken is het ruim voldoende. Wil je zware spellen gaan spelen, of bijvoorbeeld met Photoshop o.i.d. aan de slag, kijk dan even naar de minimale systeemspecificaties van de softwarefabrikant. Dan heb je altijd zekerheid.