bij mijn dvd speler krijg ik steeds de melding incorrect discformaat,terwijl hij wel goed past,wat wordt hier mee bedoeld

Weet jij het antwoord?

/2500

Disc formaat heeft niets te maken met de grote van de schijf die er in stopt. Er zijn heel veel verschilde DVD vormen. Zoek online of in je handleiding welke DVD's afgespeeld kunnen worden op dvd speler. Ga dan opzoek naar het volgende: DVD-R DVD+R DVD-RW DVD+RW Enz... Het verschil zit hem in + of - en combinaties van DUAL layer (twee lagen in de dvd) en RW (herschrijfbare) DVD's. Het kan zo zijn dat je dvd speler niet alle vormen afspeelt. Als je de DVD zelf hebt gebrand. Heb je alleen maar losse dvd bestanden gebrand. Probeer dan een "dvd-video" disc optie te zoeken in je brandprogramma.

Sorry ik moest even schaterlachen. Je hebt het engels niet goed vertaald. De melding zal zijn "incorrect discformat". Een van de 'format' betekenissen is het type structuur van de data die op de disc staat. Dat heeft dus niets met de fysieke afmetingen te maken. Een format/gegevensindeling is bijvoorbeeld: DVD, Avi, divx, mp4, enz. Ik denk ook dat DVD-R, DVD+R, enz eronder vallen. Het is in ieder geval geen DVD die gekocht is in de winkel. Maar gemaakt met de computer. De computer zal hem waarschijnlijk wel goed kunnen lezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100