Zonder stroom werkt je computer niet, dus ook een virus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, als de computer echt uit staat zijn ze even niet 'bijdehand'. Ze wachten......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een virus een een gespecialiseerde computerprogramma. Als de computer uitstaat, kan het programma niet draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zijn virussen niet actief. Maar er zijn wel virussen die je laten geloven dat je computer uitstaat, terwijl je gewoon met internet verbonden bent.
Het beste is om je computer uit te zetten en daarna de stroom eraf te halen. Ik heb daar zo'n stekkerblok voor met schakelaar, dan is meteen alles vrij van spanning en gebruikt het ook geen stroom in de stand-by stand of spaarstand (zoals monitor, speakers, printer etc.)
13 jaar geleden
Heel lang geleden heb ik een virus gehad welke de computer zelf kon opstarten.

Midden in de nacht ging dat ding aan. En als je dan geen gebruikersaccount hebt dan start het programma / virus automatisch op en kan zijn gang gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
het hebben van een virus is daar niet meten de oorzaak van kan wel
tip
Een computer die zichzelf opstart kun je voorkomen door in BIOS de wake-up lan uit te zetten
ik weet niet of een virus de wake-up lan aan kan zetten maar het lijk me dat als je dat handmatig in bios uitzet
en de nacht daarop gaat ie toch weer aan dat er zeer zeker sprake is van of een virus of een hacker. liever laat je dat niet gebeuren natuurlijk dus scannen maar maar slotsom als pc echt uit is is virus ook niet actief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit was jaren geleden toen ik 15 was, ik weet nu gelukkig wel beter :)
capthavoc
13 jaar geleden
een mede nerd ;)