Pc gaat niet meer aan, oorzaak?

Sinds vanochtend gaat de pc hier niet meer aan. Je kunt op het knopje drukken tot je een ons weegt, maar het apparaat vertoont geen enkele reactie.. De avond ervoor werkte hij prima, geen enkel probleem. Kan het probleem hem in de voeding liggen? De voeding heb ik pas 1,5 jaar, terwijl hij makkelijk 10 jaar hoort mee te kunnen.. Ik hoop niet dat het wat anders is, want dan ben ik waarschijnlijk alles kwijt wat erop staat.. :( Iemand een idee?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik ben gelukkig weer wat wijzer geworden door de antwoorden en hierbij sluit ik de vraag :) Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (5)

misschien heb je dit inmiddels al gecontroleerd ....
een nieuwe stekker van pc naar stekkerdoos, en voeding was bij mij het probleem...
vorig jaar was het een duurdere oorzaak, toen was mijn moederbord door gebrand,
als ik jouw was zou ik hem even laten testen in de pczaak
sterkte met je pc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb alle stekkers al gecontroleerd, heb alleen geen andere stekker om erin te doen.. Ik ga vanmiddag ook naar de pcwinkel hier, maar ik wilde toch wat suggesties hebben voor ze ons weer wat aansmeren wat vrijwel onnodig is.. Bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wens je suc6 meis
De voeding zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn, maar met zo weinig info is er eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen.
Beste is inderdaad de PC even na te laten kijken in een PC winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gegevens staan op de harde schijf. Als die stuk was ging je pc nog wel aan. En dan nog zijn daar mogelijkheden voor.
Ik denk idd dat het de voeding is. Soms helpt het ook om even alle stekkers los te halen.
En een voeding is niet zo duur.
Succes iig heb je je gegevens nog wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steker niet in wandcontactdoos, dus geen spanning op de .P.C.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er geen zekering doorgebrand in de meterkast?