Onderaan bij mijn taakbalk staat dat ik de accu moet vervangen, wat is de oorzaak?

Onderaan de taakbalt staat exact: ''Er is een probleem met de accu waardoor uw computer plotseling kan worden afgesloten''. Weten jullie wat de oorzaak hier van is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je toevallig een HP laptop?

Bij mij staat er "Overweeg de accu te vervangen."
Soms flikkert het scherm ook omdat de laptop dan laadt en niet laadt en dan weer wel.
De accu is gewoon een beetje kaduuk in mijn geval. En de batterij is slecht, omdat 'ie super heet wordt.

Als er nog garantie op de accu is, kun je het laten vervangen.

Misschien helpt dit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ook zo bij andere merken, tenminste ik denk dat de meeste een sensor hebben die meet of de batterij goed oplaadt. De melding geeft aan dat de laptop uit kan vallen (als je de stroom eraf haalt, omdat de batterij onvoldoende spanning heeft). Je kunt ook zonder batterij, maar moet dan wel eerst afsluiten voor je de stroom eraf haalt.

Andere antwoorden (2)

Meestal betekent dat simpelweg dat ie leeg is en opgeladen moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpelweg:
De accu is aan het leegraken en als ie helemaal leeg is
wordt de computer plotseling afgesloten.

Accu dus opladen!