Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe noem je @? apenstaartje?

at-sign in 't Engels is eenvoudig, maar er is ook zoiets als "akrol-teken", alleen weet ik niet hoe je het schrijft.
Het boekhoudkundige "aan-teken" is dan weer verouderd, niet?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik wil SimonV bedanken (vnl voor z’n link naar de wiki-pagina en de schrijfwijze van a-krol) edoch…
Als ik op het THUMBS-UP teken klik, gebeurt er niets!
Hoe kan ik SimonV bedanken?
Hoe kan ik vermijden dat m'n reaktie op m'n eigen vraag techtkomt ipv dat het naar SimonV wordt gestuurd?
Dank voor je antwoord.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
ik heb mensen ook wel @ a-met-staartje horen noemen
Pieterke
3 jaar geleden
@Dan: Het duimpje werkt bij mij vaak ook niet. Je kunt SimonV via Mijn berichten (onder je profielnaam) een berichtje sturen. Als dat tenminste werkt.....
Pieterke
3 jaar geleden
@Dan. En je kunt natuurlijk ook een reactie onder het antwoord van SimonV plaatsen. Dat is heel normaal.
SimonV
3 jaar geleden
Of bij "Meer" naast het antwoord "Beste antwoord" kiezen.
Maar in dit geval heb ik je dank gelezen. Graag gedaan!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Minder gebruikelijke benamingen zijn: amfora of amfoor, slinger-a of slingeraap, a-krol, alfa, adres en per adres.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden
at, in het engels uitgesproken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Gebruikelijk is: at-teken en apenstaart/apenstaartje.
Veel gebruikt: slinger-a, slingeraap/slingeraapje,
Minder gebruikelijk: apenklootje.
Minder gebruikelijk, in Nederland: at-sign.
Bronnen: Trouw Schrijfboek; Van Dale.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Beste SentWierda,
at-sign heb ik dikwijls tegengekomen, doch nog niet in Nederland, vnl. in België.
Daarentegen apenklootje nog nooit, en dit lijkt me typisch komende uit Nederland.
SentWierda
3 jaar geleden
@Dan. Apenklootje kende ik ook niet. Maar het staat tweemaal vermeld in de Van Dale van 2015..
In Nederland wordt het gebruik van het woord at-sign afgeraden (bron: Trouw Schrijfboek).
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing