Hoe slaat Word een gewijzigd document op?

Als je een komma verandert in een heel groot document, en je slaat het document op, wordt dan het hele document in zijn nieuwe vorm opgeslagen, of slaat Word bijvoorbeeld alleen die ene zin of bladzijde opnieuw op?

1.2K
ronron1212
2 jaar geleden
overschrijft gewoon het oude bestand in zijn geheel.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
In het bestand zelf kunnen wel bepaalde wijzigen bewaard worden.
ronron1212
2 jaar geleden
@Ozewieze wat bedoel je nu
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Ik bedoel dat in één bestand verschillende versies van het document aanwezig kunnen zijn.
(De functie "Wijzigen bijhouden")

Antwoorden (1)

Word slaat het document weer in z'n geheel op. Afhankelijk van de instellingen blijft van het oude document een backup bestaan.
Zo’n back-up-bestand heeft de extensie .wbk. Een back-up-bestand heeft dezelfde locatie als het originele bestand. Kies in MS Word Bestand / Open en selecteer las bestandstype ‘Alle bestanden *.*’.
Vind je daar geen wbk-bestand, doe dan een zoekopdracht met *.wbk.
Het automatisch aanmaken van een back-up-bestand in Word, doe je onder Extra / Opties, tabblad Opslaan. Daar vink je de optie ‘Altijd back-up maken’ aan.
SimonV