Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een internetverbinding noodzakelijk voor een PS5, en kan het ook via mobiele hotspot van mijn tel?

Ik wil eventueel een PS5 kopen om in mijn boot te kunnen spelen. Als ik in mijn boot ben gebruik ik voor mijn laptop het internet van mijn telefoon. Die fungeert dan als mobiele hotspot. Mijn telefoon is 5G. Is het mogelijk om een PS5 te gebruiken door te verbinden met het internet van mijn telefoon op die manier?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Een internetverbinding is niet noodzakelijk of nodig om games te spelen.
Je kan idd een mobiele hotspot gebruiken, maar dat zal gok ik te traag zijn om online games te spelen, dus enkel om een patch te downloaden.
===
Een internetverbinding is niet noodzakelijk of nodig om OFFLINE games te spelen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 29 december 2021 21:57: tekst
3 jaar geleden
Goeievraagstell
3 jaar geleden
Ik vind het een beetje verwarrend. Je zegt dat een internetverbinding niet noodzakelijk is om games te spelen. En daaropvolgend zeg je dat een mobiele hotspot wellicht te traag zal zijn om online games te spelen. Oh, bedoel je dat als je niet online speelt, een internetverbinding dus niet nodig is? Maar als je met andere spelers die niet bij jou aanwezig zijn wilt spelen je dus wel een internetverbinding nodig hebt?
LeonardN
3 jaar geleden
Ja dat bedoel ik.
Sommige spellen zijn altijd online, denk aan multiplayer shooters. Voor die spellen heb je een internetverbinding nodig.
Sommige spellen kun je offline spelen.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing