Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe stel ik mijn upload mbps naar bitrate om live te streamen?

Wil streamen van een game en gebruik obs streamlabs.

Nu gaat het mij goed af met veel youtube filmpjes maar krijg de melding drop frame rate elke keer. Nu las ik ergens mijn bitrate aan te passen naar mijn upload.

Heb een Lenovo legion, i7 met een Geforce GTX 1050 Ti

Misschien andere tips?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Doe een ookla speedtest naar de meest naburige server(het liefst van je eigen provider)
En meet de uploadsnelheid, noteer deze snelheid, en zorg in OBS ervoor dat deze waarde niet groter dan wat je gemeten hebt in ookla, ik zou voor de zekerheid er 25% vanaf halen. Maar naast de bandbreedte is ook de latentie van je packets belangrijk (hoelang doet een packet erover om naar de streamserver te komen?) Hiervoor geeft OBS het resetten van je laptop / modem / router als tip mee.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 24 februari 2021 19:31: bron
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing