hoe kan je je .HEIC afbeeldingen naar een .png of een .jpg veranderen?

ik heb een nieuwe gsm maar die foto's staan in een heic bestand en mijn computer kan dat niet lezen. weet iemand hoe ik dit kan veranderen zodat ik deze op een of andere (makkelijke) manier toch leesbaar kan maken voor mijn computer.

2.9K
ronron1212
3 jaar geleden
https://www.24bricklane.nl/heif-hevc-heic-bestanden-en-hoe-converteren/
https://reincubate.com/nl/support/how-to/view-heif-heic-hevc-files-windows/

Antwoorden (2)

Ga naar de microsoft store en zoek voor 'HEIF' en als je het gevonden hebt installeer dat dan, hiermee heb je dan ondersteuning voor de .HEIC afbeeldingen in Windows(hoe mooi!)
3 jaar geleden
Dat kan je on line doen. Zie hiervoor de link:
Hoe converteert u een HEIF naar JPG
1.Stap 1. Upload heif-bestand(en) ...
2.Kies 'naar jpg' Kies jpg of iedere andere bestandsindeling die u nodig heeft als resultaat (meer dan 200 indelingen worden ondersteund)
3.Download uw jpg. Laat het bestand converteren en u kunt direct daarna uw jpg-bestand downloaden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
Waarom converteren als Windows gewoon de ondersteuning ervoor biedt? Conversie betekent verlies, en het bestand wordt bovendien ook nog eens groter...
BarendV
3 jaar geleden
@Griffin. Het geweldige .heic formaat blijkt bij praktisch dagelijks gebruik toch te exotisch te zijn voorlopig en zijn andere formaten zoals .jpg noodzakelijk om ze bijvoorbeeld te uploaden om een fotoboek online te ontwerpen bij de Hema of te delen met anderen via email of je profielfoto van Linkedin updaten. Op je Mac is het overigens ook mogelijk om naar andere formaten te exporteren. Overzetten van Mac naar Windows gaat de conversie standaard automatisch naar bijvoorbeeld .jpg formaat. https://support.apple.com/nl-nl/HT207022