Is de app WATCHED legaal?

Ik zag op Instagram voorbij komen: download de app en gebruik de code huhu.to om gratis series te kijken. Ik vraag me af of dit legaal is, en of ik het mag kijken in Nederland, voordat ik dit doe en blijkt dat het niet mag.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
28.3K

Antwoorden (1)

Deze app zelf is niet illegaal. Echter het gebruik van die code/bundel, welke je dus toegang verschaft tot allerlei films/series is niet legaal. Maar daarentegen zou je hier wel gebruik van kunnen maken zonder dat je hier problemen mee krijgt.
In Nederland worden kijkers van dergelijke illegale streamingdiensten niet benaderd of vervolgd door de politie. In bijvoorbeeld Duitsland is het een ander verhaal. Maak je daar gebruik van dergelijke streamingdiensten, kun je forse boetes verwachten.