Wat is het verschil tusssen een laptop en een netbook of notebook?

En welke is goedkoop maaar toch van goeie kwaliteit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Laptop en notebook zijn tegenwoordig hetzelfde, vroeger was er wel een verschil in de plaats waar de ventilatieroosters zaten maar tegenwoordig is dat hetzelfde. Een netbook is een mini-laptop, zowel qua formaat als qua functies.

Netbooks zijn erg goedkoop, maar zoals ik al zei ook qua functies zijn deze vrij beperkt. Zo zit er bijvoorbeeld geen DVD speler in, dus is het lastig om software te installeren. Dit kan wel door eventueel een USB DVD speler erop aan te sluiten, maar ook qua capaciteit is een netbook hier niet echt voor bedoeld.

Een netbook is heel handig maar vaak wel als tweede computer, naast een desktop of een laptop.

Het is dus vooral de vraag waar je de computer voor gaat gebruiken. Je kunt het beste even langsgaan bij een computerzaak (bij voorkeur meerdere) en je laten informeren wat voor jouw situatie het meest geschikt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Laptop & notebook zijn rtegenwoordig nauwelijks verschillend; De termen worden door elkaar heen gebruikt, hoewel formeel een noteboek minder functies zou hebben. Een netbook is kleiner & lichter, zeer geschikt voor kort durend gebruik, bv tijdens reizen. Minder geschik om langere tijd op te werken zonder apart scherm & toetsenbord etc.

In plaats van te kijken welke goedkoop is, moet je even een lijstje maken wat je ermee wilt, en evrvolgens kijken welk apparaat dat kan. Anders krijg je discussie over wat goede kwaliteit is; Voor een gamer is dat wat anders dan voor een grafisch ontwerper en weer anders dan voor een schrijver.