Hoe kun je je bladwijzer pagina's overzetten naar een nieuwe laptop?

Ik heb honderden pagina's bewaard op deze manier en zoek een methode om niet alleen overnieuw te hoeven doen.
Het betreft een mac van een paar jaar oud.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.4K
Ritsuka
3 jaar geleden
Welke browser gebruik je?

Antwoorden (1)

Bij elke browser kun je bladwijzers exporteren en vervolgens weer importeren. Bij Chrome:

Exporteren
Open Chrome.
Klik in de rechterbovenhoek op Meer.
Selecteer Bladwijzers en dan Bladwijzerbeheer.
Klik bovenaan op Meer en dan Bladwijzers exporteren.
Sla het HTML-bestand op.

Importeren nieuwe laptop
Kopieer het HMTL-bestand naar je nieuwe laptop.
Open Chrome
Klik in de rechterbovenhoek op Meer
Selecteer Bladwijzers en dan Bladwijzers en instellingen importeren.
Selecteer HTML-bestand.
Klik op Importeren.
Klik op Gereed.
.
Bij Firefox:
https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-bladwijzers-exporteren-voor-reservekopie-of-overzetten
https://support.mozilla.org/nl/kb/bladwijzers-importeren-html
Overigens het handig regelmatig je bladwijzers zo op een usb-stick te zetten. Als je browser of computer crasht, heb je altijd een backup.
Toegevoegd op 27 mei 2020 07:49: tekst
SimonV