Hoe kan ik een watermerk aanbrengen in een powerpoint presentatie in Mac?

Heet betreft een presentatie voorafgaand aan publicatie van een boek en ik twijfel wat ik wel en niet moet laten zien en fotograferen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K
Griffin
3 jaar geleden
Een watermerk die te zien is? Of eentje die heimelijk in het document verborgen zit? Ik zag ook je vraag of kleurgebruik i.c.m. fotograferen, ben inmiddels erg benieuwd naar de powerpoint waarom deze zo 'beveiligd' moet worden.

Antwoorden (1)

• Klik op het tabblad Beeld op Diamodel.
• Klik in de weergave diamodel , in het deelvenster met miniaturen aan de linkerkant, op de dia-indeling of-indelingen waaraan u een afbeelding als achtergrond wilt toevoegen. (Als u meerdere items wilt selecteren, houdt u SHIFT ingedrukt terwijl u de gewenste keuzes maakt.)
• Klik op het tabblad Diamodel op Achtergrondstijlen.
• Klik op Achtergrond opmaken.
• Als u een afbeelding van uw computer wilt invoegen, klikt u op Opvulling met figuur of bitmappatroon.
• Klik onder Afbeelding invoegen uit op Bestand. (Of klik op Klembord als u een afbeelding wilt invoegen die u al naar het Klembord hebt gekopieerd.)
• Zoek en selecteer de gewenste afbeelding en klik vervolgens op Invoegen.
Met de geselecteerde afbeelding wordt de achtergrond van de modellen ingevuld die u in stap 2 hebt geselecteerd.
• Als u een watermerk effect wilt maken, schuift u in het deelvenster achtergrond opmaken de balk doorzichtigheid naar rechts om het doorzichtigheidspercentage in te stellen.
.
Een tekst als watermerk gaat zo:
https://support.office.com/nl-nl/article/een-watermerk-met-de-tekst-concept-toevoegen-aan-de-achtergrond-van-dia-s-ea4cc5f5-ea5d-4213-9c7d-ed01a7952ed0
Maar ik weet niet of dit op de Mac ook zo gaat.
Toegevoegd op 11 mei 2020 10:48: tekst
Plaatje bij antwoord
SimonV