Vraag over Copyright/Patent: Hoe kan ik mijn concept beveiligen tegen 'diefstal' tijdens een pilot?

Hi!

Ik heb zelf een YouTube-Series Concept bedacht en gekeken of er een patent op een soort gelijks bestaat, en in zoverre niet.

Ik wil graag een Pilot draaien en heb daar hulp bij nodig van anderen. Maar, ik wil niet dat ik mijn plan uitleg, en ze vervolgens met mijn idee vandoor gaan.

Hoe kan ik mijn concept beveiligen tegen 'diefstal' ?

1.1K

Antwoorden (1)

Je laat de medewerkers van jouw pilot een zogenaamde NDA(Geheimhoudingsovereenkomst) tekenen wat staat voor "Non Disclosure Agreement" wat zoiets betekent dat zij niks over het idee/patent naar buiten mogen brengen onder een dwangsom, deze fikse boete vormt een prikkel om het patent/idee te respecteren.