Gewoon aan de onderkant open maken en kijken of er nog ruimte is, en anders vervangen voor groter geheugen. Is niet zo duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je heel makkelijk zelf. Als eerste controleer je of de laptop uberhaupt wel kan worden uitgebreid met extra RAM-geheugen. (er zijn een aantal slot's beschikbaar, als je nu bijvoorbeeld 4 gb hebt is de kans klein dat je kan uitbreiden, maar met 1 gb is die kans veel groter)(dat zoek je bij de papieren van je laptop) Zo ja, dan moet je eens kijken of je (draai de laptop maar eens om ) bij de nog lege geheugenbank(slot's) kunt komen. Dat is het geval als je een klepje kunt losmaken of openschroeven, waar achter dan die lege geheugenbank schuil gaat. Daarna de RAM-module plaatsen, het klepje terugzetten en klaar ben je weer! Mogelijk nog even naar de BIOS-setup voor een opfrisser, maar dat merk je vanzelf.

anders een computer winkel zoals my com of alternate!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt bij 'laten' plaatsen? Dan kan je het beste naar een computerwinkel gaan. Die helpen je eigenlijk altijd met dit soort dingen, zeker als je het geheugen bij hen koopt. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gemak dient de mens:
Je kan bij vrijwel elke computerzaak geheugen bij laten plaatsen, zij kunnen vrij eenvoudig achterhalen wat je nodig hebt (door het type laptop wat je hebt). Veel computerzaken hebben niet elke type op voorraad, als snelheid is geboden kan je wellicht beter even rondbellen (surfen) waar ze dit eventueel hebben en de eventuele kosten (deze kunnen nogal varieren).

Persoonlijk zou ik toch kijken of je het zelf aan durft! In de handleiding van je laptop staat als het goed is precies omschreven wat je moet doen, ook op internet staan veel filmpjes van hoe je dit het beste kan doen.

Om te achterhalen kan je de memory selector van Crucial gebruken, hier kan je invullen wat voor Laptop je hebt en zou je moeten krijgen welk geheugen jij kan plaatsen:

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje goede computerwinkel zal het geheugen gratis plaatsen als je het daar koopt. Klaar terwijl u wacht. Als je niet precies weet wat je doet, zou ik er zelf niet aan beginnen. Dus, laptop en beurs mee en op naar de computerwinkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het zelf niet direct 'durft', is een bezoek aan een computerwinkel het verstandigst. Dan weet je 'zeker' dat het juiste type krijgt (er zijn veel soorten RAM-geheugen...) en krijg je wellicht wat voor je oude RAM terug (mocht je te weinig plek hebben voor de geheugenuitbreiding). Mocht je het wel zelf willen doen, dan zit het geheugen meestal aan de onderzijde onder een klein klepje of onder het toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst moet je op zoek gaan naar het juiste type geheugen. Ik zoek dit altijd op via de website van Kingston.com. Je krijgt artikelnummers te zien van de geheugenchips die geschikt zijn voor jouw laptop. Dit artikelnummer toets je in in de Kieskeurig website en je ziet direct wie dit verkoopt en voor welke prijs.

Inbouwen is vaak vrij simpel. Aan de onderkant van je laptop een klepje losmaken en bijplaatsen (adapter + batterij losmaken!) en starten maar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb goeie ervaringen met my com.
daar kunnen ze je zeker helpen