Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een audio-cd branden met audiogegevens zichtbaar?

Wanneer ik via iTunes een afspeellijst als audio-cd brand wordt de schijf gewoon 'Disc' genoemd en worden alle nummers genummerd, in plaats dat ik de tracknamen en artiesten zie. De bestanden in iTunes zelf zijn echter wel gewoon voorzien van naam+artiest. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de tracknummers en artiesten wel worden gebrand op de lege audioschijf?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Ik neem aan dat je "CD Text" bedoeld?
Deze optie kan je in de meeste brand software wel aanzetten.
Hou er wel rekening mee dat veel spelers het niet weergeven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Gebruik hiervoor bijvoorbeeld "Windows Media Player". Het staat vaak al geïnstalleerd op je computer. Plaats een lege CD in de computer en open de Windows Media Player via het menu Start.
Klik vervolgens in de balk bovenin op het tabblad "Branden". In het overzicht zie je rechts gedeelte met "Lijst voor branden". Sleep via de verkenner de muziekbestanden die je op de CD wilt hebben in dit gedeelte. Wat ook kan is links zoeken naar de gewenste muziek en dat naar de lijst slepen.
Klik op de tab Bibliotheek in het bovenste menu. Klik op Afspeellijsten en selecteer Afspeellijst maken. Klik op de naam van de afspeellijst die je wilt verplaatsen op de balk aan de linkerkant van iTunes. Selecteer alle nummers uit de iTunes-afspeellijst. Klik op de gemarkeerde iTunes-afspeellijst en sleep deze naar de lege afspeellijst van Windows Media Player.
Klik op de pijl onder "Branden". Controleer dat een rondje staat bij de optie "Audio-cd". Klik vervolgens in hetzelfde menu op "Meer opties". In het venster dat nu verschijnt kun je een aantal opties controleren.
Hierna kun je de cd branden en blijven de audiogegevens zichtbaar.
(Lees meer...)
SimonV
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing