Hoe krijg ik een balk weg bovenin het scherm van mijn Windows laptop?

Nadat ik iets probeerde te downloaden op mijn HP Pavilion laptop, kreeg ik een ontzettend irritante balk boven in mijn scherm welke ik niet weg krijg, ook wanneer ik een verslag op Word moet typen gaat de balk niet weg. Is er hooooopelijk iemand die weet hoe ik dit weg krijg? Redder in nood!!
Heb afbeeldingen bijgevoegd zodat je kan zien over welke balk ik het heb.
Als ik rechtsboven klik op de drie puntjes staan de volgende opties er:
Nieuw tabblad
Nieuw venster
Nieuw incognitovenster
geschiedenis
downloads
bladwijzers
zoom
afdrukken
casten
zoeken
meer hulpprogrammas
instellingen
about webdiscover.
Bij meer hulpprogramma's staat dan extenties, hier las ik iets over op internet dat je hier die balken kan weghalen maar zie dit nergens staan.
Of te wel, ik word er gek van haha. Weet iemand iets?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
24.5K
TurfGraver
4 jaar geleden
"Nadat ik iets probeerde te downloaden..."
Nou, dat is gelukt. ;)

Antwoorden (1)

Dit is malware: WebDiscover Browser is een irritante Windows-toepassing die de zoekroutine van geïnfecteerde gebruikers wijzigt door deze standaard in te stellen op een specifieke service met nauwelijks echte informatiewaarde. Na de installatie – meestal zonder medeweten en toestemming – wordt er een werkbalk helemaal bovenaan op de desktop toegevoegd. Op het eerste gezicht lijkt dit navigatiepaneel een zoekfunctionaliteit te leveren zonder een browser met een volledige pagina te betrekken. Dat is misschien een functie die sommige mensen misschien handig kunnen vinden aangezien ze binnen handbereik ligt, maar de nadelen van dit vermeende gemak maken dat de hele gebruikerservaring achteruit gaat.

Hopelijk haalt het gratis programma AdwCleaner de malware voor je weg.
https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/

Of HitmanPro (probeerversie):
https://www.hitmanpro.com/en-us/downloads.aspx

Of Malwarebytes
https://nl.malwarebytes.org

Zet Chrome terug naar standaardinstellingen
Ga naar Geavanceerde instellingen en kies ‘Browserinstellingen herstellen’.
Of het kan helpen de browser te verwijderen en opnieuw te installeren.
Volledige verwijdering kun je het beste doen met een programma als Revo Uninstaller (gratis versie) of Geek Uninstaller.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Systeemherstel
Als niets helpt: zet de computer terug naar het tijdstip waarop je nog geen last had van de malware.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hi Simon, Dank voor jouw uitgebreide antwoord! Ik heb met de eerste optie die je noemde geprobeerd de balk weg te krijgen, met AdwCleaner.
De balk is nu inderdaad weg maar nu is de plaats waar de balk stond helemaal zwart, dus het scherm van mijn computer is nu een stuk kleiner. Dan heb je altijd nog dat je dan op de rand van je scherm het scherm als het ware naar boven kan uitrekken, maar dit werkt niet. Ook de knop tussen het minnetje en kruisje, werkt niet. Dan wordt het scherm nog kleiner. Weet je toevallig hoe mijn scherm nu gewoon weer de normale grootte wordt? ik heb overigens het terugzetten van de tijd ook geprobeert maar dit werkt niet... Groetjes
SimonV
4 jaar geleden
Browserinstellingen herstellen helpt ook niet?
En zo niet, Chrome opnieuw installeren ook niet?