Waarom zie ik een andere ontvanger bij een mail dan mijn eigen mailadres?

Sinds kort krijg ik van het mailadres weekendjeweg4you mails. Gek genoeg staat er voordat je de mail opent iets anders dan in de mail zelf. Dus bijvoorbeeld niets over vakanties maar over verkade repen etc. Omdat dit mij opviel ben ik even gaan kijken van wie de mail kwam. Maar gek genoeg kwam ik erachter dat het mailadres wat bij aan staat niet mijn mailadres is. Hoe kan dit? En wat kan ik hieraan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zoals je in de bron (wikipedia) kan zien, worden er tijdens het versturen van een e-mail bericht (via SMTP) twee 'To' en twee 'From' adressen opgegeven. De eerste twee die je opgeeft is waar je het bericht naar toe stuurt \ waarvan je dit verstuurd. De laatste twee zijn onderdeel van 'het bericht' dat je verstuurd. Dit is om aan jou te weergeven. Deze hoeven niet overeen te komen met de voorgaande adressen. Op deze manier kan een bericht verstuurd worden naar jouw adres, terwijl je op 'To:' een ander adres ziet staan. Hier kan je niks aan doen. Dit is hoe het protocol ooit bedacht is.

Bronnen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_...

de verzender heeft zijn mailinglijst bij 'bcc' (blind carbon copy) staan. Omdat je bij het versturen van een mail verplicht ben om een 'aan' adres op te geven, geeft de verzender hier vaak zijn eigen mailadres op. Zo ontvang je mail met een ander 'aan' adres. Hier kun je niks aan doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100