Hoe kan ik zorgen dat ik er wordt gevraagd waar iets wordt opgeslagen op een Windows pc?

Nu wordt het automatisch op de C-schijf opgeslagen, maar ik wil elke keer zelf kunnen kiezen waar ik het op wil slaan.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
TurfGraver
4 jaar geleden
Wanneer ?

Antwoorden (1)

Ga bij je browser naar Instellingen - Geavanceerde instellingen.
Blader naar Downloads en klik op de schakelaar “Altijd vragen waar bestanden moeten worden opgeslagen” o.i.d.
Dit systeem is voor vrijwel elke browser gelijk. Zie bron.
.
Of zo:

Chrome
Ga naar Instellingen of kopieer in adresbalk: chrome://settings/
Ga naar Geavanceerd
Ga naar Downloads
Schakel in: “Voorafgaand aan een download vragen waar een bestand moet worden opgeslagen”.

Firefox
Ga naar Instellingen of kopieer in adresbalk: about:preferences
Vink bij Downloads aan: “Altijd vragen waar bestanden moeten worden opgeslagen”.
Toegevoegd op 14 augustus 2019 07:19: tekst
SimonV