Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn drone kan 300meter maar een wifi connectie kan toch geen 300 meter , Zie ik dan geen camera mee?

Dus mijn drone kan 300m met de afstandbediening maar een wifi verbinding kan toch geen 300m of is dit niet hoe het werkt, want je hebt er niks aan om 250m te vliegen Zonder dat er een cam kan zien

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
Over welke drone heb je het??
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN het gaat om de sg900s
LeonardN
6 jaar geleden
"want je hebt er niks aan om 250m te vliegen Zonder dat er een cam kan zien" Wat zou je dan liever hebben? Je hebt gewoonweg te maken met een makkelijk besturingssignaal over reguliere radio, tegen over een beeldsignaal dat zich een aantal maal per seconde wil verversen over een bepaalde resolutie, dat is een enorme datastroom. Of zou je liever hebben dat de drone neerstort op het moment dat je geen beeld meer hebt? Het lijkt me juist prettig dat je wel controle hebt over de drone als de camera het niet meer doet, en zelfs een "vliegnaarhuis-signaal" kan geven. Als je beter wil zal je waarschijnlijk meer moeten betalen. Elke draadloze zendtechniek kent zijn limiet bij een bepaalde stroomsterkte. En meer stroom = meer gewicht qua accu's.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Een WiFi-FPV zal inderdaad geen 300 meter halen. Maar de controller kan een veel groter bereik hebben. Je zal dan idd beeldconnectie verliezen. De camera kan lokaal natuurlijk wel opslaan op de SD-kaart.
===
https://youtu.be/gufFccVcGFA?t=343
Rond de 100m begint het beeld stotterend te worden. De reviewer verwacht ook niet meer van 2,4Ghz Wi-Fi.
===
Overigens zijn er wel drones met videosystemen die veel verder dan dat gaan. Een DJI Mavic Pro zou wel een aantal kilometer video kunnen geven, dat zou zijn met een systeem dat 2,4Ghz en 5,8Ghz gebruikt en zelf checkt op interferentie. Je moet dan wel denken aan prijzen van 1000 euro en meer.

https://www.youtube.com/watch?v=WsHpdQPIMvI
Komen bijna 5km ver met beeld.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 08 juli 2019 13:21: tekst
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
+ dat is een beter antwoord.
paulus811
6 jaar geleden
Ik heb zelf een DJY Spark en ook die haalt 1600 meter en kost nog geen 400. Dan is er nog steeds prima HD beeld en worden gegevens zoals hoogte en afstand prima doorgegeven aan de verbonden telefoon of tablet.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing