Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik nou zien wanneer iets een virus is en wanneer niet?

Ik wil iets via internet downloaden maar ik weet niet of het nou een virus is en wanneer niet. Ik namelijk weleens eerder een virus gehad op mijn telefoon en toen moest ik hem helemaal resetten.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
983
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je een studie doet met betrekking tot software moet je na een paar jaar wel in staat zijn om software te kunnen doorgronden. Als je dan super veel vrije tijd hebt zou je alles wat je download eerst kunnen onderzoeken en bekijken wat de code doet. Dit gaat dan wel om virussen die ook als software file zij opgeslagen. Je kunt namelijk ook code verstoppen in bijv. Foto's.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat kun je niet zien. De kans is groter dat je besmet wordt als je iets illegaals downloadt of van een onbekende site.
Een virusscanner geeft doorgaans aan of een download wel of niet veilig is.
Goede virusscanners voor Android zijn onder meer ESET, Bitdefender, Avast, Kaspersky.
Goede virusscanners voor de iPhone zijn onder meer Bitdefender, Kaspersky, Avira Mobile Security, Lookout, McAfee Mobile Security, Trend Micro Mobile Security.
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding