Hoe kan ik met de fotobestanden uit 1 map alle dezelfde datum met volgnummer geven?

Als ik de fotobestanden van mijn digitale camera op de laptop zet is de naam van het bestand altijd JPG met een cijfer. Ik pas de naam handmatig aan naar de datum en volgnummer van de dag waarop de foto gemaakt is.

Hoe kan ik eenvoudig en vooral snel de bestanden uit 1 map allen dezelfde datum met het daarbij behorende volgnummer geven, bijvoorbeeld 07.06.2010 (1), 07.06.2010 (2) enz.....dat moet toch makkelijker kunnen als dit 1 voor 1 aanpassen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een optie is om de files van een dag allemaal te selecteren, rechts klikken 'rename' en dan de datum in te vullen. Ze krijgen dan allemaal een serienummer in haakjes; zie: http://www.mediacollege.com/computer/file/batch-rename/windows-xp.html

Toegevoegd na 31 seconden:
Als je geavanceerdere aanpassingen wilt maken is dit natuurlijk een optie:
http://download.cnet.com/Batch-Rename-EXE/3000-2248_4-10252127.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik had hetzelfde probleem, na vakanties had ik vaak zo'n 1000 foto's, die ik allemaal wilde renamen naar mijn vaste vakantie-codes (jaar, landcode + volgnummer foto).
Ik heb hiervoor het freeware programmatje Bulk Rename Utility gedownload, deze heeft echt heel veel mogelijkheden.

Je kunt het onder andere hier downloaden.
http://www.nederlandstaligesoftware.nl/softwareprogrammas/Bulk-Rename-Utility.html

Het werkt echt heel makkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima optie, alleen als het kan zonder iets te downloaden heeft dat de voorkeur. Toch bedankt!
Ik heb deze vraag ook al een keer gesteld (zie onderstaande link). Ik zou zeggen dat het niet simpeler kan. Was er heel tevreden over.