Waarom beland mijn e-mail in de spam?

Ik e-mail mijn offertes altijd door naar de klant.
vooral de laatste tijd merk ik dat ik vaker geen gehoor terug krijg.

Ik denk ik stuur even ‘test’ naar mijn prive email en tot mijn verbazing beland hij in de ongewenste mail.

Uiteraard ben ik bang dat ik nu werken ga mislopen omdat ik in de ongewenste mail beland

Wat kan ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Maar de drie meest voorkomende oorzaken zijn: 1.Je e-mail bevat spamgevoelige woorden. Denk hierbij aan woorden als Win en Gratis. Maar ook veel hoofdletters en/of spaties worden aangemerkt als spam. Als je de offerte als bijlage meestuurt, wordt de bestandsnaam van de bijlage ook gecontroleerd, en daarbij kan de lengte van de bestandsnaam ook als spangevoelig worden gezien. 2. Jouw emailadres zelf Als dat emailadres teveel vreemde tekens bevat, kan het ook mis gaan. 3. Het SPF-record. Als je een eigen domeinnaam hebt, moet je ervoor zorgen dat het SPF-record goed is ingesteld. De tweede link hieronder leidt naar een internetpagina, die ingaat op het juist instellen van het SPF-record.

Bronnen:
https://www.antagonist.nl/help/nl/email/sp...
https://www.transip.nl/knowledgebase/artik...

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100