Waarom lukt het niet om ebooks te lenen via de online bibliotheek?

Ik heb Adobe digitals editions op mijn pc staan wat nodig is om ebooks te lenen. Ik krijg de boeken wel op mijn boekenplank maar als ik ze wil downloaden opent steeds Adobe Reader en kom ik niet verder. Wat te doen? Ik wil ebooks downloaden naar mijn e-reader.

5.3K
MarBet
5 jaar geleden
Ik gebruik zelf de app van de bibliotheek, maar dan op de tablet. Misschien is dat ook een optie, maar ik weet niet of dat ook via de pc en e-reader werkt.
LeonardN
5 jaar geleden
@MarBet
Er zijn inderdaad meerdere opties, waarvan overzetten via de PC naar de e-reader de meest lastige is. De methode naar app is als je de app op hebt gezet heel makkelijk, maar aangezien de meeste e-readers geen apps draaien is dat geen optie (Kobo-tablets (geen kobo e-readers dus) zouden dat wel kunnen).

Antwoorden (3)

De online Bibliotheek heeft een collectie van zo'n 20.000 e-books. Het grootste gedeelte daarvan is óók geschikt voor de e-reader.

Bij elke boekbeschrijving zie je of je het e-book kan lezen op een e-reader. Of je filtert hierop in de catalogus.

Om onze e-books op je e-reader te zetten, heb je de software van Adobe Digital Editions nodig. Daarom is het handig als je beschikt over enige computervaardigheden.
Link voor de download
Kijk ook eens in de tweede link
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
--Ik heb Adobe digitals editions op mijn pc staan wat nodig is om ebooks te lenen.--
De tweede link gaat over de app, de vrager wil nu juist een e-reader gebruiken
--Ik wil ebooks downloaden naar mijn e-reader.--
Of je maakt de verkeerde downloadkeuze
-Maak de keuze voor e-reader NIET voor PC of app(smartphone/tablet)

Of je reader wordt niet herkend/wordt niet geaccepteerd(Kindle)/is niet aangesloten
-Sluit een juiste reader aan

Of Adobe heeft de PC nog niet geauthoriseerd
-Autoriseer eerst

Of je weet niet hoe je het bestand overzet
-Rechtermuisklik op het bestand, overzetten naar apparaat>e-reader
---
Probeer nogmaals hetzelfde boek te lenen en kijk of de e-reader-download-optie er nog staat. Als die er staat is dat het probleem. Je kan dan alsnog die keuze maken.
Toegevoegd op 02 november 2018 17:54: tekst
5 jaar geleden
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Ik heb dat al 2 jaar niet meer gedaan omdat de e-book collectie van de bieb mij tegen valt, maar er was idd iets met autorisatie, makkelijk was het niet. https://www.onlinebibliotheek.nl/klantenservice/e-books/e-reader.html
Waarschijnlijk staat je windows zo ingesteld dat bestanden van dat type altijd geopend worden door Adobe Reader.
Wat je moet doen is aangeven dat je die bestanden voortaan wilt openen met Adobe digital editions.
Klik er rechts op en kies "Openen met", en dan digital editions kiezen.