Hoe verwijder ik een dubbele usb driver in windows 10?

Na een systeemherstel van windows 10 heb ik aangevinkt om bestanden te behouden en verder een schone windows 10 er weer op te gooien.
Na alles weer een beetje geinstalleert te hebben werken mijn usb poorten niet meer.
Ik heb in het verleden dit ook wel eens mee gemaakt en toen zag ik dat er twee dezelfde drivers bij die poort stonden, een van intel en een van microsoft.
Ik heb toen volgens mij die van Intel verwijderd waarna de usb poorten weer werden herkent.
Ik weet alleen niet meer waar ik die toen gevonden heb waarna ik er een kon verwijderen.
Dit zijn de drivers die je wel ziet als je wilt bijwerken maar verwijderen gaat niet :

Intel(R) ICH9 Family USB2 Enhanced Host Controller -293A (Intel)
Intel(R) ICH9 Family USB2 Enhanced Host Controller -293A (Microsoft)

Hier kom je door apparaatbeheer> USB-controller> stuurprogamma bijwerken> op mijn comp. zoeken naar stuurprogamma software> ik wil kiezen uit een lijst met stuurprogamma's op mijn comp.) Hier zie ik ze wel maar kan niks verwijderen.

1.5K

Antwoorden (2)

Je kunt hiervoor naar de website van de fabrikant van je moederbord gaan en daar de chipsetdrivers en evt USB-drivers downloaden en installeren. Als het een laptop betreft dan ga je naar de website van de fabrikant van je laptop. Vaak kun je daar een typenummer of serienummer van de laptop invoeren en dan komen alle drivers tevoorschijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
als het goed is kun je het daar ook meteen verwijderen:
apparaatbeheer> Universal Serial Bus-controllers>dubbel links klik op de apparaat>gaat vensterje open met opties>onder stuurprogamma>stuurprogamma bijwerken,apparaat uitschakelen,apparaat verwijderen......