Is 5 uur batterijduur veel voor een tweedehandse laptop?

Ik ga een laptop via marktplaats kopen. Maar de verkoper zegt dat de laptop 5 uur meegaat. Is dat veel? Het gaat om een HP elitebook 840 G1

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Volgens de specificaties van deze laptop zou de accu 5-6 uur mee moeten gaan. Dat is dus bij een *nieuwe* laptop. De kwaliteit van accu's gaat altijd achteruit, dus bij een tweedehands laptop moet je ervan uit gaan dat de batterijduur minder is. Deze laptop is geïntroduceerd in 2013, dus kan 5 jaar oud zijn. Reken er dus op dat de accu geen 5-6 uur meegaat, maar eerder 2 uur.
Dat is niet veel. Je kunt meestal wel accu's bijkopen. Of je gebruikt de laptop altijd aan de stroom.
bamibal