Hoe/waar(mee) maak ik een formulier met o.a. extra te kiezen invulvelden?

Ik wil graag een formulier maken, met bovenin een aantal vaste verplichte velden, daaronder wil ik graag:
een invulveld, waarna de invuller het formulier kan verzenden OF nog eenzelfde invulveld kan aanmaken met bv Ctrl-N. Zodanig, dat de invuller kan kiezen om 1 veld nodig te hebben of misschien wel 20.

Een voorbeeld:
Naam:.....
Tel:.....
Adres:.....
Inforegel:.....
"Klik hier voor verzenden", "of druk op Ctrl-N voor nog een inforegel"..

Ik hoop dat het te begrijpen is. Het betreft een formulier voor Sinterklaas, waarmee klanten hun gegevens en info in kunnen voeren.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Misschien kun je hier iets mee:
https://stackoverflow.com/questions/34532871/add-multiple-fields-to-form
VraagAntwoord66
5 jaar geleden
In welke taal wil je het maken ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
In het Nederlands..
SimonV
5 jaar geleden
Een script waarbij de invuller inforegels kan aanmaken is ingewikkelder dan een script met een informatieblok van bijvoorbeeld 10 regels. SImpel voorbeeld:
<BODY>
<form action="mailto:jouwemailadres@bijv.com" method="post" enctype="text/plain">
<TABLE BORDER=0>
<TR>
<TD WIDTH=50>Naam</TD>
<TD><INPUT TYPE=”Text” NAME=”Naam”></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Tel.</TD>
<TD><INPUT TYPE=”Text” NAME=”Telefoon”></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Adres</TD>
<TD><INPUT TYPE=”Text” NAME=”Adres”></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Informatie</TD>
<TD><textarea cols="50" rows="20" name="Info"></textarea></TD>
</TR>
</TABLE>
<input type="submit" value="Verzend"><input type="reset" value="Wis formulier">
</form>
</BODY>
VraagAntwoord66
5 jaar geleden
Ik bedoelde de programmeertaal. En opzich is het niet heel moeilijk als dit in html moet. Je kan zoiets pakken als dat Simon beschrijft. Maar voor een extra lijn kan je beter gewoon een knop maken met een plusje er bijvoorbeeld in. Hier een voorbeeld; https://www.w3schools.com/howto/howto_js_todolist.asp
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De klanten moeten hun gegevens in kunnen voeren.. dat betekent dat je niet alleen een formuliertje wilt maken, maar dat het formulier ook daadwerkelijk iets gaat doen (versturen van de gegevens) Wat wil je doen met de gegevens die ingevoerd worden in het formulier? Wil je bijv. dat hetgeen ingevoerd is via email verzonden wordt , of wil je dat die gegevens worden opgeslagen in een database? Je wilt dus ook validatie uitgevoerd hebben op het formulier. Als je dat allemaal hebt bedacht, dan kan je specifiek voor die dingen de techniek erbij vinden. Ook even kijken naar je hosting omgeving.. die dicteren meestal wat je wel en niet kan doen. En als je het formulier er mooi uit wilt laten zien zijn er ook weer technieken.. Hopelijk heb je hier iets aan.

Antwoorden (1)

kijk eens naar "" more app ""