Waarom laad mijn website zo langzaam?

Hallo allemaal,
sinds kort ben ik bezig met het bouwen van een Wordpress website, ik ben echter tegen wat problemen aan gelopen waaronder de laadtijd van de website. Ik heb de website helemaal geoptimaliseerd qua laadtijd en scoort ook vrij hoog bij verschillende Performance test websites. Over het algemeen zijn de pagina's ook maar rond de 1mb en zijn het aantal requests tussen de 20 en de 30. Dit alles zou normaal gesproken een redelijk korte laad tijd moeten opleveren. Echter duurt het gemiddeld 7 seconden voordat de website geladen is. Ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat de server response time niet optimaal is. Zo heb ik ook wat testen gedraaid en hieruit kwam meestal voor dat de server response tijd 3,2 seconden of hoger was. Echter wil ik hiermee niet te snel door de bocht gaan. De website staat gehost bij Superior met een uitgebreid pakket (bevat: 50gb ssd, 100gb dataverkeer, php 7.2, snelle caching). Ik zou graag jullie visies willen horen om te kijken wat nu het beste is om te doen.

In de bijlagen staat o.a. de waterval, en de overige statistieken van de laad tijd.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Bedankt!
P.S. de TTFB is 800+ MS

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
paulus811
5 jaar geleden
Ik ben geen expert en zelf ook bezig met mijn eerste WP website, maar heb begrepen dat het helpt om theme's, plugins en widgets die je niet gebruikt, te verwijderen. Ook als ze niet geactiveerd zijn. Ik wacht de antwoorden met spanning af want kan binnenkort tegen hetzelfde probleem aanlopen (heb de website nu local via MAMP)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Van websites maken weet ik niet veel maar het kan hoogstwaarschijnlijk liggen bij een programma dat je ervoor gebruikt of hoe oud je computer is.
Hopelijk heeft het iets van resultaat opgeleverd.
MVG Lars De Vos.

Antwoorden (1)

Je website doet een redirect (301) wanneer je naar flowbo.nl gaat. Deze duurt lang.
Probeer eens rechtstreeks naar https://www.flowbo.nl te gaan, dit is wel snel (400ms).

Ik vermoed dat er in wordpress een instelling fout staat waardoor deze meerdere malen probeert te redirecten. Wat je zou kunnen doen is een .htaccess aan te maken in de root map (waar ook je index.php staat) van de website.

Plaats in deze .htaccess het volgende:

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.
RewriteRule ^(.*)$ https://www.%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]