Een computer produceert warmte wat de levensduur verminderd.
Je kan hem wel in slaapstand zetten, dan start hij ook snel op.
Ook af en toe updaten met heropstarten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Een computer produceert warmte wat de levensduur verminderd"
Warmte heeft niks uit te staan met de levensduur van een computer.
burgos
6 jaar geleden
Maar als je laptop dicht zit, verbruikt hij toch niet veel?
Reddie
6 jaar geleden
Bij het opstarten warmt de computer op en zet alles uit.
Min.
Bij het uitzetten koelt de computer af en krimpt alles.
Die processen verouderen de computer.
Beter is het om de computer op constante temperatuur te houden.
Nee, dat is niet nodig, en zelfs ongewenst.
Bij het opstarten warmt de computer op en zet alles uit.
Bij het uitzetten koelt de computer af en krimpt alles.
Daardoor veroudert de computer.
Beter is het om de computer op constante temperatuur te houden.
Dus de computer aan laten staan.
6 jaar geleden
Wat mijn ervaring is als ik mijn laptop zo'n 2 dagen aan laat staan dat hij gaat vastlopen. Ik weet niet of dat alleen met laptops (of alleen met mijn laptop :)) is maar dat moet je zelf maar even ondervinden dan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Ook mijn erevaring. Afsluiten/opnieuw opstarten betekent dat er updates worden geïnstalleerd en onnodige informatie (temporary files) uit het geheugen wordt gewist.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen antwoord en ook geen normaal gedrag.
Windiws Computers kunnen maanden gewoon doordraaien, unix zelfs jaren
_Het is nodig om hem ongeveer 1 x per week te herstarten/updaten, i.v.m. updates en het voorkomen van allerlij software problemen.
_In slaapstand gebruik de computer nauwelijks energie, dus geen probleem daar.
_Het verouderen, gebeurd wel, echter zal de bruikbaarheid van je computer eerder voorbij zijn dan de levensduur, m.a.w. je pc kan wel 10jaar oud worden, echter zal de laatste software er niet meer op werken en zal ie daarom nuteloos worden.