Is het nodig om je computer af te sluiten?

Wil in de ochtend altijd even snel op de computer kijken,duurt altijd even met opstarten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een computer produceert warmte wat de levensduur verminderd. Je kan hem wel in slaapstand zetten, dan start hij ook snel op. Ook af en toe updaten met heropstarten.

Nee, dat is niet nodig, en zelfs ongewenst. Bij het opstarten warmt de computer op en zet alles uit. Bij het uitzetten koelt de computer af en krimpt alles. Daardoor veroudert de computer. Beter is het om de computer op constante temperatuur te houden. Dus de computer aan laten staan.

Wat mijn ervaring is als ik mijn laptop zo'n 2 dagen aan laat staan dat hij gaat vastlopen. Ik weet niet of dat alleen met laptops (of alleen met mijn laptop :)) is maar dat moet je zelf maar even ondervinden dan.

_Het is nodig om hem ongeveer 1 x per week te herstarten/updaten, i.v.m. updates en het voorkomen van allerlij software problemen. _In slaapstand gebruik de computer nauwelijks energie, dus geen probleem daar. _Het verouderen, gebeurd wel, echter zal de bruikbaarheid van je computer eerder voorbij zijn dan de levensduur, m.a.w. je pc kan wel 10jaar oud worden, echter zal de laatste software er niet meer op werken en zal ie daarom nuteloos worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100