Wat moet ik doen met mijn computer als er staat reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key?

Ik heb een computer besteld en hij is vandaag aangekomen en als ik hem aan doe staat er "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key" maar wat moet ik nu doen?
(Ik ben niet goed met computers)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
13.7K

Antwoorden (2)

Je hebt een computer besteld. Heb je deze zelf samengesteld of gewoon kant en klaar gekocht?

Als je deze zelf hebt samengesteld kan het zo zijn dat je er voor gekozen hebt om geen OS meegeleverd te krijgen. Tja, dan zit je dus zonder Windows en moet je die zelf even installeren. Gebruik een Windows DVD of installeer Windows vanuit een USB.

Als je deze pc kant en klaar hebt gekocht, dan zou ik even contact opnemen met de leverancier. Je kunt in de bios van je pc even kijken wat de huidige boot device is. Dit is meestal je HDD waar Windows op staat. Je komt in de bios door op de DEL knop te klikken tijdens het opstarten van je pc.

Stel hierover gerust vragen, ik zal ze proberen te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat de computer dus eigenlijk meldt is dat die de opstartschijf waar het besturingssysteem (Windows) staat, niet kan vinden.

In de bios kan je vinden vanaf welke schijf de pc opstart. Normaal gesproken heet die C schijf en is dat de harddisk of ssd waar Windows op staat.

Er zijn 3 mogelijkheden:
-je hebt geen Windows op je pc
-het kabeltje van de harde schijf zit los
-de bios verwijst naar de verkeerde schijf

Aangezien je de pc hebt gekocht, raad ik je aan even met de shop te bellen. Die kunnen je vertellen of je Windows hebt gekocht.

Is dat wel t geval, kunnen ze je helpen.
Is dat niet het geval, kunnen ze je waarschijnlijk ook helpen