Is het mogelijk om mijn videokaart te vervangen?

Ik heb nu een amd radeon hd 6870 en die wil ik vervangen voor een nvdia geforce gtx 1060 6gb is dat mogelijk en zo niet is Erdman een andere videokaart met genoeg kracht waarvan het wel mogelijk is alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
gvrox
6 jaar geleden
Wat zijn de specs van de rest van het systeem ? Hoeveel watt is de voeding ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat weet ik zo even niet maar kwa aansluiting is het dan wel mogelijk
gvrox
6 jaar geleden
Ik denk dat het wel mogelijk is, maar de vraag is even of het ook zinvol is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oké bedankt het is nuttig want de huidige heeft 1 gb video ram en die nieuwe 6gb mijn voeding is trouwens 350 wat
capthavoc
6 jaar geleden
ik denk persoonlijk dat je voeding wat aan de lichte kant is sowieso (als deze videokaart extra voeding poorten nodig heeft. je moederbord kan ik niet beoordelen maar als daar gewoon een pci E 16x slot in zit is er geen probleem hem te installeren (fysiek gezien) Het zou zonde zijn als je deze op een intel core duo moederbordje zet ?
Het werk wel, maar is bijna paarlen voor de zwijnen gooien. Een i5 of i7 ? zal prima werken
hopelijk heb je iets van de laatste generatie ?
en 8 gig RAM
SSD ? is het een AMD ?
daar weet ik niet zoveel van
maar kortom als er maar een pciE 16x slot inzit Zit er een alleen maar lagere pci E 8 x slot in ? is zonde van je geld.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oké bedankt ik heb gekeken het is een 2x 6 pin slot is het het waard?
gvrox
6 jaar geleden
Het lijkt dat je nog steeds niet doorhebt dat we ook vragen naar welk moederbord en welke processor je hebt. Ben het met capthavoc eens dat de voeding wat aan de lichte kant is.

Antwoorden (1)

Dit is zeker mogelijk. Je gaat alleen niet van de volledige snelheid gebruik kunnen maken aangezien je PCIe slot waarschijnlijk een PCIe 2.0 x16 is, en geen 3.0 zoals die van de GTX 1060. Het moet echter wel werken ook al is deze versie anders.

Toegevoegd na 35 seconden:
Ik heb de specs van de videokaarten opgezocht op tweakers. De bronnen staan hieronder