Mijn laptop kan zich vaak niet met wifi verbinden. Na opnieuw opstarten lukt het wel weer. Hoe los ik dit op?

Ik heb een ASUS laptop type X551C met windows 10. Ik heb sinds een paar maanden het probleem dat mijn laptop in eens geen verbinding meer maakt met de wifi. Hij geeft dan aan 'kan geen verbinding maken met dit netwerk'. Als ik mijn laptop opnieuw opstart gaat het weer zonder problemen. Ik heb dit bij alle netwerken dus het probleem ligt duidelijk aan mijn laptop. Voorheen maakte het mij niet veel uit aangezien dit pas na een paar uur kwam. Nu komt het echter al binnen een half uur. Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.5K
TurfGraver
6 jaar geleden
Wel in Engels.
https://www.asus.com/us/support/FAQ/1015073/
En anders mogelijk hardware (wifi ontvanger) probleem.

Antwoorden (2)

Hi,

Je zou de volgende dingen kunnen proberen:
- Netwerkadapter resetten.
- Netwerken "vergeten" en opnieuw inloggen.
- Windows opnieuw installeren.
- Drivers van netwerkadapter updaten.

Voor al deze kwesties is er via o.a. google uitvoerige beschrijving beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goed verhaal! Gelukkig is mijn antwoord vooralsnog een stuk relevanter. Ik ben erg benieuwd naar de effectiviteit en efficiëntie van jouw antwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb hetzelfde euvel.
een wifi stick! is een soort usb stick en daar kan je wifi mee ontvangen. heb er zelf ook een.