Hoe kan ik weten hoeveel watt mijn computer nog over heeft voor nieuwe componenten?

Hallo,

Ik heb een Dell Optiplex 740 desktop met een voeding van 280 watt. Ik wil er een low profile videokaart op installeren. Namelijk de Sapphire Radeon R5 230. De videokaart past in mijn desktop en bij de specificaties staat dat de stroomverbruik 19 watt is. Ik weet alleen nog niet of dat te veel watt is voor mijn voeding aangezien de andere componenten in mijn pc ook worden gevoed door de voeding. Mijn vraag is dus of er een manier is om erachter te komen hoeveel watt mijn pc verbruikt en of er nog watt over is voor de videokaart?

Bij voorbaat bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Je zou een wattmeter kunnen kopen en kijken wat deze aangeeft.

Toegevoegd na 41 seconden:
Het aangegeven aantal aftrekken van 230= wat je over hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hallo, Ontzettend bedankt voor het antwoord. Ik heb helaas geen watt meter. Is er een andere manier?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je zou het uit kunnen rekenen maar dat is vaak lastig, je kan ook gewoon de videokaart erin steken en kijken of het werkt. Als het niet werkt valt de PC vanzelf uit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke ontzettend bedankt voor het antwoord. Kan ik het dus uitrekenen met een PSU calculator op het Internet?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kan, weet je alle vermogens van al je componenten dan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat wil je uitrekenen als je de getallen niet weet, of weet die calculator dat?